05 de setembre 2009

Pare, puc tornar a fer 5è?

Això m'ha preguntat el meu fill, a punt de començar 2n d'ESO, aquest matí quan al diari (El Periódico, pàg.3) hem llegit: "Educació preveu digitalitzar aquest curs totes les aules de cinquè: Compta que els 420.000 alumnes de 10 anys tindran ordinador portàtil a Espanya. Gabilondo ("l'Ernest espanyol") defensa que les famílies no el paguin, però decidirà cada autonomia". Podriem deixar-ho aquí, sense comentaris. Però em vénen al cap, sense donar-hi gaires voltes, unes quantes preguntes: No estem en crisi? No hi ha altres necessitats més urgents en el nostre sistema educatiu? (si al que tenim se'l pot anomenar així...) Estem (els docents, els espais, les metodologies, els temaris, ....) preparats per això? Ho han consultat a algú que conegui realment -des de la base, vull dir- la realitat escolar? S'està formant a les noves promocions de mestres en aquesta direcció? Perquè als de 5è i no als de 6è? S'ha format prèviament -no ara, depressa i corrents!- als docents que han de treballar amb 25 nens i 25 portàtils a l'aula?...

Reconec que sóc un usuari convençut de les TIC i que les faig servir habitualment en la meva pràctica docent... però em sembla que aquests senyors estan començant la casa per la teulada. O que volen matar mosques amb una escopeta...