tag:blogger.com,1999:blog-6440118909010962168.post907918237850922407..comments2023-09-13T14:02:21.826+02:00Comments on BLOG de LA PÀGINA MUSICAL: En anglès, si us plau!Unknownnoreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-6440118909010962168.post-22868404198924390462007-04-12T11:19:00.000+02:002007-04-12T11:19:00.000+02:00Soc estudiant de 3r d'educació infantil a la Unive...Soc estudiant de 3r d'educació infantil a la Universitat Autònoma de Barcelona i un dels aspectes que hem estat treballant a assignatures de didàctiques de les llengües ha estat, precisament, aquest.<BR/><BR/>El poder polític-social que exerceixen determinats països està fent que interioritzem amb molta força la importància d'aprendre anglès (i no vull ser agoserada carregant-me-la), però ens hem de fixar en com s'ensenya a les escoles.<BR/><BR/>En aquest tema podem trobar dos punts claus en l'ensenyament d'una segona llengua.<BR/><BR/>El primer consistiria en introduir la llengua en les primeres edats però sempre i quan sigui un únic mestre qui es dediqui a tranmetre-la (així els infants referenciaran mestre-llengua) i sempre dins d'un context molt obert i expressiu, és a dir, els mestres hauran d'afavorir situacions en les que es posi de manifest el llenguatge com a eina de comunicació però també de coneixement (de res servirà fer fitxes que s'allunyen de l'autèntica utilitat de la llengua).<BR/><BR/>L'altre punt clau el trobaríem en fer l'aprenentatge d'una segona llengua un cop ja es tinguin els coneixements de la pròpia plenament assolits (les estructures gramaticals pròpies es reconstruiran amb la nova llengua). <BR/><BR/>És obvi, doncs, que iniciar l'aprenentatge d'una segona llengua d'una forma tant teòrica i tancada com es fa actualment a les escoles no té sentit si els infants encara no han assimilat les estructures que composen la pròpia llengua.<BR/><BR/>Espero haver respost, mínimament, al tema que tractaves, tot i no ser una gran entesa.<BR/><BR/>Isabel CayuelaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6440118909010962168.post-14176213416689512472007-04-09T15:24:00.000+02:002007-04-09T15:24:00.000+02:00és evident que, per aprendre una llengua ,l'has de...és evident que, per aprendre una llengua ,l'has de fer servir, i per això crec que un professor d'anglès mai no hauria de fer servir el català (o el castellà) a l'aula. el mètode de fer una altra assignatura en anglès no em sembla malament, però és una aposta a llarg termini, i cal comptar amb la capacitat multilíngue (ai!) dels professors: quí ha de fer música en anglès? un profe de música? un d'anglès? guat a problem!Anonymousnoreply@blogger.com