19 de gener 2008

La flauta de bec (reposició)

Mirant com va l'enquesta... posem llenya al foc? Opineu, va...!

Quin és l’instrument musical més antic que existeix? Amb quin instrument ens podem expressar i comunicar millor i sense « saber de solfa » ? Quin instrument és més factible d’utilitzar en un grup de nenes i nens per a fer (« produïr ») Música (en majúscules) ? Amb quin instrument no calen gaire explicacions ni tècniques? Quin instrument s’aprén essencialment per imitació ? Quin instrument porta cada persona sempre al damunt ? Quin instrument té un timbre únic i irrepetible? Amb quin instrument es poden comunicar millor les emocions i les sensacions?

La flauta de bec? No. Rotundament, no.
Potser sí que pugui servir per dominar algunes tècniques com l’agilitat lectora... Però, en una classe de primària... heu sentit mai 25 flautes tocant “alhora”, la “mateixa” melodia? El resultat sonor... el podem considerar “Música”?
Segur que aconseguirem amb molts millors resultats fer “Música” utilitzant l’únic instrument que responia totes les preguntes: la veu humana.

3 comentaris:

ge ha dit...

jo només faig flauta a 2n d'eso amb els alumnes que el trien com a crèdit variable. procuro que no passin dels 14 (no sempre és possible) i la cosa va molt bé, però no m¡ho puc imaginar amb la classe sencera!!

"Sul Tasto" de Música ha dit...

Fa prou anys que practico la flauta de bec com a pràctica instrumental a grups de 35 alumnes,és cert que abans no queden clares les normes bàsiques de treball col·lectiu i aprendre a escoltar-se uns als altres passa un temps, però també vaig crear orquestres infantils i juvenils com a professor de conservatori i tampoc era feina fàcil. Pel que aconsello l'experiència d'igual manera com Vivaldi podia crear orquestres de joves en orfelinats.

Anònim ha dit...

A quina edat?
Les flautes són de digitació barroca o alemanya?