27 de novembre 2009

No tota la culpa és teva...

M'ho han explicat.

"L'altre dia, sopant, la mare -repartint la truita- li diu al seu fill gran (2n de Batxillerat): Menja més, Arnau, que fas mala cara. Estàs blanc! -Mare (respon el fill) és que tinc exàmens tota la setmana. -No cal que ho diguis: te'n vas a dormir a quarts de 2 i et lleves a les 6. Hauries de descansar més. -És que he d'estudiar... La conversa continúa per aquests derroters fins que, tot d'una, una intervenció del pare, l'atura. Aquest diu: No tota la culpa és teva, Arnau. Si aquest sistema educatiu que tenim no hagués estat 4 anys fent-te perdre el temps amb allò que es diu ESO, ara -tal volta- podries dormir una mica més".

Molt dràstic, vaig pensar quan m'ho explicaven... Però, en el fons, vaig haver d'acabar donant tota la raó a l'argument que defensava el pare de l'Arnau.