Darrerament molts centres escolars passen (per voluntat pròpia) una mena d'auditories per tal de ser mereixedors (deu donar "prestigi"... i clients) d'una placa amb una "Q" de qualitat homologada.
En què consisteixen aquestes auditories? Bé... potser molt de vosaltres ho sabeu més bé que jo i voldríeu opinar i tot (endavant, teniu espai per a fer-ho).
El fet és que segons m'ha explicat un amic proper, l'auditoria ha consistit principalment i bàsicament en comprovar si l'escola tenia els "papers en regla". Projectes educatius, orientacions metodològiques, llibretes de registres escolars, ...
No dic que no calgui comprovar tots aquests aspectes inherents a la tasca d'una escola, però em pregunto: l'auditor o auditora (aix! amb aquests femenins que cal posar per a ser hipòcritament correctes) no ha passat per cap aula a veure com feien classe alguns mestres?
La resposta és "no". Es veu que una "Q" de qualitat es pot tenir si es saben portar bé els "papers"... Fabriquem papers o eduquem persones?
1 comentari:
Jo encara diria més: malauradament, i amb la excepció de un bon grapat de mestres de veritat que fan equilibris per ser-ho, la tendència és a educar persones perquè fabiquin papers sense pensar gaire. Això sí, papers de qualitat, faltaria més! Hem de seguir així o instaurar d'una vegada la societat del coneixement? Encara que sigui "sense papers"!!!
Publica un comentari a l'entrada